Socialistes de Vinaròs

Diàleg, des del primer dia, diàleg

 

És el que demanem els socialistes a la resta de forces polítiques des del minut 0 d’aquesta legislatura, tant en el Ple de constitució, com en el Ple d’aprovació de l’estructura i retribucions del passat 15 de juliol. I també hem demanat i hem ofert les mans obertes en totes les ocasions, tant festives com a les diferents juntes de portaveus i trobades amb la resta de membres del consistori. Ho hem demostrat durant les negociacions per a formar equip de govern i ho estem posant en pràctica en el dia a dia a l’ajuntament.

I tenim molt clar que no és, el diàleg, el camí més ràpid per a solucionar un problema, però sí que és el més durador i el que deixa menys desenganys. Diàleg, diàleg i diàleg. Perquè tenim clar que tothom té la seua part de raó, però ningú la té tota. I pensem que s’ha d’escoltar a tothom abans de prendre decisions, que aquestes decisions seran més encertades quantes més variables s’hagen tingut en compte, encara que d’entrada puguen no satisfer totalment a ningú.

Ara, més que mai, fa falta diàleg. Perquè, com va dir la passada setmana el nostre alcalde Guillem Alsina, estem davant d’una oportunitat històrica per a Vinaròs, aquí i ara.

La imagen puede contener: 5 personas, personas sonriendo, personas de pie, calzado, traje y exterior

Es tracta de materialitzar projectes engegats o més o menys treballats, aprovats o pendents de pocs tràmits, i d’iniciar la construcció d’un model de ciutat, sobre l’actual, que pugue adaptar-se a tots els canvis que s’estan produint a les societats occidentals, que no seran pocs. Per a aconseguir aquesta adaptació i que sigue el menys traumàtica possible (i estem parlant d’un termini de 20 anys), hem d’arribar a grans acords, que sobrepassen una legislatura i que permetin avançar al llarg del temps.

Nosaltres, els socialistes, repeteixo, hem engegat aquesta legislatura donant exemple: mà estesa, compromís d’estudiar i revisar tot allò que pugue millorar-se, compromís d’estudiar alternatives. Desitgem, de nou, no quedar-nos sols en aquestes intencions. I no per raons polítiques, que també, perquè no dir-ho. Simplement perquè no n’hi ha d’altra. I de debò.

Aquest no és el primer escrit on demano, prego, diàleg. I no serà l’últim. Que tots els vinarossencs ho tinguen clar: ho diem, i ho fem.

Fernando Juan

Executiva local PSPV-PSOE