Entrem al mes de Maig amb un neguit de dubtes pel futur immediat. En notícies positives i en notícies negatives. Les positives són causades per la campanya de vacunació, que va amb bon ritme, en funció a les dosis de vacunes que ens arriben, i són administrades amb total celeritat. També veiem que el bon temps és més prop, i la taxa d’incidència al nostre territori va minvant, poc a poc. Un alè d’esperança ens uneix a tots plegats, i, previsiblement, pot ser que el 10 de maig decaigui l’estat d’alarma, que no les restriccions. La ciutadania està fent molt bé les coses, els seus comportaments i hàbits, i és aquesta la causa de la disminució dels contagis.
Però també hi ha notícies negatives. Les notícies que ens apleguen d’altres indrets, com l’Índia, on els contagis estan sent massius, així com les morts causades per la COVID-19. No podem, ni hem d’oblidar que es tracta d’una pandèmia, i el que succeeix en altres llocs ens afecta directament o indirectament, més prompte o més tard. L’augment de contagis es tradueix en augment de probabilitats de generació de mutacions que finalitzin en variants més contagioses o mortals del virus. Vivim tots plegats en un planeta, i hem de sortir d’aquesta tots plegats, dona igual de quin país, religió o capacitat monetària tingui qualsevol. Tots estem al mateix sac.
En el nostre petit entorn local, on vivim, Vinaròs, veiem com es van desenvolupant les ganes de viure, va reviscolant, encara que molt poc a poc, l’activitat, anem sortint al carrer, reiniciant una vida social, encara que molt limitada, es van ampliant els horaris i, pel que fa a l’ajuntament, ja han arribat les primeres ajudes als peticionaris, i aquesta setmana iniciem la fase 2 del pla PARENTESI, i el pla REACTIVA, per a diferents activitats empresarials i comercials. Els estudis per a la construcció de la passarel·la per als vianants continuen, i per fi, després d’iniciar els treballs durant la legislatura 2007-2011, sota un govern socialista, aquesta passada setmana, es van recepcionar les obres de construcció de la residència per a la tercera edat, també per un alcalde Socialista. Una residència digna per als que més han patit aquesta pandèmia, els nostres majors, els que, per diverses circumstàncies són dependents i mereixen la millor cura després d’una vida on han donat tot a tots els que hi estem ara al front d’aquesta societat, que ha de tornar a ser més humana, menys insensible i menys egoista. Un dur repte, però que de ben segur ens farà ser millors.
Fernando Juan
Regidor de RRHH e Indústria